Οι φτωχοί τους λάτρευαν οι πλούσιοι και το κράτος τους μίσησαν και τους κυνήγησαν ανελέητα.
Η ιστορία των πιο διάσημων ληστάρχων μέσα από εκπομπές της τηλεόρασης και δύο τραγουδιών πριν αυτοί φορέσουν γραβάτες και κατέβουν στις πόλεις ανάμεσά μας όπως σωστά είχε προβλέψει ο διορατικός Γιαγκούλας.
Δημοτικό τραγούδι για τον Γκαντάρα.
Τραγούδι του Θανάση Παπακωνσταντίνου που αναφέρεται στην φωτογράφιση του Γκαντάρα από τον φωτογράφο των Τρικάλων Αθανάσιο Μάνθο.
Ο Μαρκ, ένας φοιτητής που καταζητείται από τις αρχές για το φόνο ενός αστυνομικού σε συμπλοκές εντός του πανεπιστημίου, διαφεύγει κλέβοντας ένα αεροσκάφος. Συναντάει στην έρημο την Ντάρια, μια φοιτήτρια που έχει επίσης εγκαταλείψει το αφεντικό της, έναν επιτυχημένο property developer.
Τρία πράγματα που πιθανόν δεν γνωρίζεις για το Zabriskie Point Πηγή: www.lifo.gr
Σε σκηνοθεσία του Γιώργου Λάνθιμου και σε σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου και του Γιώργου Λάνθιμου.
Στο κοντινό μέλλον, οι μοναχικοί άνθρωποι θα πηγαίνουν σε ένα ξενοδοχείο στο οποίο θα βρίσκουν το ταίρι τους. Αν δεν τα καταφέρουν μέσα σε 45 ημέρες τότε θα γίνονται ζώα και θα επιστρέφουν στο δάσος.
Στο επίκεντρο της ταινίας βρίσκεται μία οικογένεια, την οποία αποτελούν οι γονείς και τα 3 ενήλικα παιδιά τους, 2 κόρες κι ένας γιος, ηλικίας μεταξύ 20 και 30 ετών. Τα παιδιά ζουν από τη μικρή τους ηλικία, ουσιαστικά, αιχμάλωτα στο ακριβό απομονωμένο σπίτι της οικογένειας, μετά από επιλογή των γονέων τους, μη έχοντας καμία επαφή με τον έξω κόσμο.
ΑΠ' ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ
του Σωτήρη Γκορίτσα
με τους Αργύρη Ξάφη, Δημήτρη Ήμελλο, Άννα Κουτσαφτίκη, Στέλιο Μάϊνα, Μπέσσυ Μάλφα, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Βαγγέλη Μουρίκη, Μηνά Χατζησάββα, Γιώργο Συμεωνίδη, Γιώτα Φέστα
Υπόθεση:
Σάτιρα που βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά από τον χώρο
των δημόσιων νοσοκομείων και αφορά την Οδύσσεια της σύγκρουσης ενός γιατρού με το Ε.Σ.Υ.
Ένας ειδικευόμενος ορθοπεδικός γιατρός ξεκινάει την καριέρα του στο δημόσιο νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ. Εκεί ανακαλύπτει πως γιατροί, διοικητικοί υπάλληλοι, νοσηλευτές, αλλά και ασθενείς, είναι όλοι συμμέτοχοι σε μια παράλογη κωμικοτραγική καθημερινότητα. Ανακαλύπτει το πώς ένα δημόσιο σύστημα που φτιάχτηκε για να υπηρετεί τον άνθρωπο έχει εξελιχθεί σε δήμιό του. Γι’ αυτό και επιχειρεί να του αντισταθεί.
Μια σάτιρα του Σωτήρη Γκορίτσα βασισμένη σε αληθινά περιστατικά από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Δενδρινού (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ).
Υ.Γ. Σημείωμα Σκηνοθέτη Μετά από τροχαίο μου ατύχημα ευτύχησα να γνωρίσω έναν ορθοπεδικό γιατρό που είχε καταγράψει στο ομώνυμο μυθιστόρημά του τις περιπέτειες που έζησε στο Ε.Σ.Υ. θεραπεύοντας «τα κόκαλα των Ελλήνων τα ιερά». Αναγνώρισα σε αυτές τις ιστορίες πολλές από τις κωμικοτραγικές πλευρές που χαρακτηρίζουν όλη τη νεοελληνική ζωή. Συγχρόνως αναγνώρισα και τις ανεξάντλητες δυνάμεις λίγων ανθρώπων που αντιστέκονται στον παραλογισμό του Ελληνικού δημοσίου και επιμένουν να προσπαθούν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Πιστεύοντας πως κάθε ενδιαφέρουσα κωμωδία στο βάθος της είναι μια ηθική διαμαρτυρία, προσπάθησα με την ταινία να χαμογελάω και συγχρόνως να διαμαρτύρομαι για ένα σύστημα υγείας που κάποιες φορές αποδεικνύεται πιο άρρωστο από τους αρρώστους που θέλει να θεραπεύσει.
Ένας πατέρας και οι τρεις γιοι του αποτραβιούνται σε μια παλιά αρχοντική έπαυλη, που μόλις κληρονόμησαν, μαζί με την υπηρέτριά της. Η οκνηρία, η χαλαρότητα και τέλος ο ύπνος διαβρώνει σταδιακά τα μέλη αυτής της συμβολικά προσδιορισμένης αστικής οικογένειας, εκτός από την υπηρέτρια, μοναδικό θετικό πρόσωπο σ' ένα βασίλειο ζωντανών νεκρών. Σουρεαλιστική αληγορία που τιμήθηκε στα Φεστιβάλ Λοκάρνο, Σικάγο και Θεσσαλονίκης.
Τι σημαίνει αυτή η ιστορία, αυτοί οι άνθρωποι; Οι κριτικές του 1978 μιλούσαν για την αποχαύνωση και παρακμή της αστικής τάξης. O ίδιος ο σκηνοθέτης δήλωνε τότε ότι πρόκειται για μια πολιτική ταινία, με θέμα την οκνηρία και τη χαλαρότητα που έχει διαβρώσει όλες τις κοινωνικές βαθμίδες. H αλληγορική διάσταση της ταινίας ίσως έχει υποχωρήσει με τον χρόνο μπροστά σε μια πιο ανάλαφρη και χιουμοριστική ανάγνωση. Παραμένει η ευρηματικότητα του σεναρίου και η στέρεα δομημένη ατμόσφαιρα που κυκλώνει τον θεατή. Μια ατμόσφαιρα μελετημένη από τον σκηνοθέτη και υποστηριγμένη από την εξαιρετική φωτογραφία του Ανδρέα Μπέλλη, ο οποίος διαχέει ένα γαλακτώδες φως που μηδενίζει τον χρόνο. Απολαυστικές οι ερμηνείες του Βασίλη Διαμαντόπουλου (στον ρόλο του πατέρα), του Γιώργου Διαλεγμένου, του Δημήτρη Πουλικάκου και του Νικήτα Τσακίρογλου (οι τρεις γιοι). H Ολγα Καρλάτου είναι μια όμορφη και αισθαντική υπηρέτρια.
Πλοκή: Ο Σταύρος, ένας σαραντάρης άντρας, είναι ένας ξενοφοβικός ψιλικατζής στην Ακαδημία Πλάτωνος, ο οποίος περνά όλη του την ημέρα καθισμένος έξω από το μαγαζί μαζί με τους φίλους του, σχολιάζοντας οποιονδήποτε περνά από μπροστά τους. Γνωρίζοντας ελάχιστα για το πραγματικό παρελθόν του μια μέρα θα ανακαλύψει πως όχι μόνο έχει αδελφό, αλλά πως ο αδελφός του είναι Αλβανός. Οι φίλοι του ξαφνικά αρχίζουν να τον κοιτούν με μισό μάτι και ο ίδιος ο Σταύρος μοιάζει να μην είναι σίγουρος για τίποτα στη ζωή του.